pondělí 13. června 2011

Mřížkový koláč

Ahoj tvořilky.
Upekla jsem náš oblíbený mřížkový koláč. Recept jsem našla v prastaré kuchařce po babičce. Je jednoduchý a tak vám napíšu recept:

Těsto: 250 g mouky (hladké), 70 g cukru a 80 g uškrabaného syrového sádla neb másla, dobře vše rozdrob a přidej rovnou lžičku pečivového prášku, vše dobře promíchej, udělej dolíček a do něj dej půl vejce, 3 lžíce mléka, lžíci rumu a zadělej ve vláčné těsto. Nechej v chladu odpočinouti. Třetinu těsta nechej stranou na mřížky, zbytek vtlač do koláčové vroubkované formy, okraje vymačkej výš a naplň nádivkou:

200 g tvarohu, zbylou půlku vejce, 2-3 lžíce cukru, sáček vanilinového cukru dobře utři.

Peč v dobře prohřáté troubě asi půl hodiny.

Tak si nechte chutnat.
Martina

5 komentářů:

  1. Ahoj Martinko,
    tak přesně takový dělávala moje babička!!
    A Tvůj vypadá báječně!!
    krásný večer
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  2. Marti ... vypadá báječně !!! Recept si určitě uložím ... Denisa

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Marti, vypadá výborně a tvarohové buchtičky a koláčky to já moc ráda. Určitě vyzkouším.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, moje mama delavala taky mrizkovy kolac. Ja moc nepecu, ale predam receptik mamce, treba se necha namotivovat a my si pochutname. Krasny den, Katerian

    OdpovědětVymazat